Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Lähdöstä poistaminen kengityksen takia?

Poistetaanhan sitten lähdöstä riippumatta?
1. Lounasravit, 500 € (1. palkinto).
2. V75-finaalit, 8 000 €, tähdätty neljä viikkoa.
3. Derby-finaali, 100 000 €, tähdätty ja maksettu n. 3
vuotta.
4. Finlandia-ajo, 100 000 €, ulkomainen suosikki ja kenkä
irti.

Kuka on sitä mieltä, että kengän lähtö aiheuttaa aina
lähdöstä poistamisen automaattisesti?

Tälläistä vaihtoehtoa on saanut kuulla joidenkin
ammattivalmentajienkin suusta. Mikähän mielipide heillä on
kun sattuu omalle kohdalle 100 000 € lähtöön?

Vastaukset

Kirjoittanut

tautofonia

Kuinka moneen ketjuun aiot tämän saman viestin vielä kirjoittaa?

Kirjoittanut

Ammattilainen

Juuri näin. Startti tapahtuu, kun aika on ja ne on mukana jotka on valmiita. Tai niillä varusteilla ja vireellä, mikä sillä htekellä sattuu olemaan. Jos ei maistu, niin katsomon puolelle. Ne juoksee, jotka on valmiita.

Kirjoittanut

Ei pitäis olla

homma eikä mikään tarkistaa kengät ja naulat ennen raveihin lähtöä ja mielellään lämmityksen jälkeenkin..
Jos kaikki on hyvin kiinni niin ei varmasti lähde irti

Kirjoittanut

Älähän uhoa

kyllä ne voi irrota aivan hyvin,vaikka miten uusi kengitys.

Kirjoittanut

jamba

Oletko sellainen toimiston Urpo, joka Putous-ohjelmassa esiteltiin. He-hee.

Lillukanvarret kannattaa viilata vasta sitten kun iso päätös on ensin päätetty toteuttaa.

Kirjoittanut

????

Mikä Putous? Pitäiskö tietää?

Kirjoittanut

Jamba

Se Putous on yksi syistä, miksi näillä on kiire saada ravit alta pois.

Ei täällä paljoakaan hevosten taustajoukkoja ja heidän satsauksiaan lajiin arvosteta, jos vaaditaan hevoset pois lähdöstä mikäli polkaisevat kengän jalasta lähtöä odotellessa.

Kirjoittanut

Haloo Grenadier

Ei niitä pois vaadita jäämään! Ei muuta kuin mukaan ja matkaan, mutta just silloin kun pitääkin, oli jalassa sitten alumiinit tai kumisaappat tai paljaat tassut. Jos tämän touhun pitäisi kuitenkin olla jollakin tavalla ammattimaista, niin kyllä muitakin osallistujia ja osapuolia pitäisi sen verran kunnioittaa, että valmistaudutaan olemaan valmiita silloin kun lähtö tapahtuu!

Kirjoittanut

Ai ammattimaista?

Kyllä huomaa että monilla tänne kirjoittelevilla ei ole hajuakaan hevosista eikä niiden ammattimaisesta käsittelystä ja kohtelusta. Ammattimaista ei ole ajaa kilpaa hevosella jolta on irronnut kenkä. Ja se kenkä voi irrota vaikka tallin käytävällä, jos hepo vähän lämpimänä siinä ketjuissa tepastelee ja polkee jaloilleen.

Kirjoittanut

Mikä ettei poistettaisi !

Voi pyhä isä , täällä taas asiantuntijat "pelipuolen
kaverit" ovat sitä mieltä että niillä mennään mitä on jaloissa kun on lähdön aika ,samat kaverit toisissa viesteissä vitisevät pelaajan oikeusturvan perään ,siinä sitä on parhaimillaan kun suosikki juoksee kolmella kengällä ,eikä asiasta mitään tietoa ,kun vasta lähdön jälkeen valmentaja kertoo miksi ei oikein tänään kulkenut .
ps. vaikka kengä olisi tunti takaperin kiinnitetty ,niin kun sopivasti polkaisee kannalle ,niin se siitä kengästä ..

Kirjoittanut

Haloo Välkky!

No nyt vasta jutun kietaisit. Että ajettaisiin sillä mitä jalassa sattuu startin hetkellä olemaan, vaikka 3:lla kengällä. Kumisaappaita tuskin sinäkään hevosellesi laittaisit, mikäli sellaisen sattuisit joskus omistamaan.

Entistä vähemmän ymmärrystä osoitat hevosten taustajoukkoja, ja tällä lausumallasi etenkin itse hevosia kohtaan. Mikäli esimerkiksi eilisissä oloissa olisi menty ilman kenkää, olisi tuloksena ollut jonkinlainen vammautuminen - todennäköisesti jänne tai hankoside.

Siinä sitten petsareille "oikeksturvaa"... Ja kuka maksaa viulut kiireestäsi?

Kirjoittanut

Asiat

Tämä on taas esimerkki siitä, että marginaalinen ilmiö saa aivan liian suuren merkityksen kokonaisuuden kannalta. Vaikka lähtöjen viivästyminen on ikävä asia mutta kuinka paljon niitä todellisuudessa on? Väittäisin, että todella marginaalisesti ja ne voidaan sietää. Miksi tehdä alyttömiä sääntöja tilanteeseen, joka esiintyy kerran 500 startissa? Tuo on hihasta heittetty luku eikä todellinen mutta kuvannee esiintymisen oikeaa suhdetta.

Kirjoittanut

lähtö viivästyy voi v....u

Väittäisin että nämä jotka eivät siedä myöhästymisiä, ovat omassa elämässäänkin kiireisiä ja hosuvia ihmisiä. Paikoilleen jääminen on heille yhtä kuin kuolema.

Kirjoittanut

tyyli käyttöön

Vanha sanonta on että hosumalla ei tule kuin koopäisiä lapsia on niin totta.
Kenkä voi lähteä milloin vain riippumatta siitä koska kengitetty.
Nämä virtuaalipetsarit eivät ymmärrä lajista mitään joten heidän on turha mitään kommentteja heitellä.

Yksi hyvä vaihtoehto on ottaa Ranskan malli. Lähtö starttaa määrättynä kellonaikana ja sillä sipuli.
Olet vain pari minuuttia ennen starttia lähtöpaikalla niin siinä harvemmin ehtii kengät irrota.
Eikä tule myöhästymisiä juuri lainkaan.

Kirjoittanut

No juuri näin

Toiset raveista mitään tietämättömät täällä alkavat jo innostua, mutta juuri ranskalaista mallia minäkin kannatan. Lähtö lähtee silloin kun on sovittu, ja jos sulla on kengät jalassa, tumput kädessä tai pipo päässä tai ei ole, niin se on ihan sinun oma valinta. Jos haluat mennä varikolle kengittelemään, niin tottakai voit ihan vapaasti mennä. Ja muut juoksee sillä välin sen ravilähdön. Turvallisuuteen vaikuttavat varusterikot tietenkin pitää johtaa selkeään lähdöstä poistamiseen, mutta muuten saa osallistua just niin hyvillä varusteilla, kengillä ja vireellä, jonka on pystynyt ennalta annetun aikatulun mukaan omalle valjakolleen tekemään.
Tai sitten esimerkiksi 1/10 ykköspalkinnosta sakkoa per viivästynyt minuutti. Mutta pääasia on se, ettei muiden valjakoiden kuulu joutua kärsimään siitä, että joku haluaakin yhtäkkiä viivyttää lähtöä vaikkapa kymmenellä minuutilla, ottaakseen vaikkapa kengät pois, tai lisätäkseen hokkeja tms. Se viivästysaika ei nimittäin kohtele lähdön radalla odottelevia valjakoita lainkaan samalla tavalla, joillekin se on aivan myrkkyä.

Kirjoittanut

Ransaka ei ole Suomi

Raveista "mitään tietämättömänä" tohdin veilä kommentoida. Hiukan on ne keliolosuhteet Ranskassa erilaiset, kuin Suomessa talvella. Vähän erilainen lämmitys ja hokkikenkävarustus kun ovat täällä välttämättömiä juuri mm. vammojen ehkäisyä varten.

Noh, lämmittävät ne toki Ranskassakin. Aikoinaan 90-luvulla Amiensin radalla muistan, kuinka useampikin lähtö nollasarjoissa viivästyi kun milloin kärryjä korjailtiin, milloin hevosten kengitystä fiksattiin ja mitä lie muita syitä ollut....

Siellä vaan kukaan ei tele-servicessä valitellut viivästymisistä.