Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

hylkäys

Ruotsissa ei tänäpäivänä tästä Markon tempusta hylättäis

Vastaukset

Kirjoittanut

hyvää päivää

Jos tosta murtautumisesta Ei hylätä, lopetan raviurheilun!

Kirjoittanut

Loistava

Majaniemen Markolta. Ammattimiehen käsialaa!

Kirjoittanut

Törkeää riskeeraamista

Ei saanut etua, joten ei liene syytä hylätä.

3kk ajokielto + maksimisakot olisi kohdallaan, temppu oli vaarallisin pitkään aikaan.

Kirjoittanut

Ei vaikuttanut tulojärjestykseen

Luultavasti ei hylsyä, mutta sakot ja ajokielto.

Kirjoittanut

woskwodkodk

näytti tuo harrin hevonen mun mielestä vähän kärsivän tuosta ja putoavan sijoituksissa, ihme jos ei hylätä.

Kirjoittanut

Varmana

Olisi voittanut lähdön, jos tilaa olisi tullut.

Kirjoittanut

Mielestäni

hevonen olisi ollut kolmas, joten vaikutti tulojärjestykseen??!

Kirjoittanut

Niinpä

Jos olisi ehtinyt ykköseksi, niin sitte olisi hylätty tuosta tempusta.

Mutta hyvä näin, kun tuli pelattua viimeksi(kin).

Kirjoittanut

Näytti

huimat 60 euroa!!

Kirjoittanut

Läheltä piti, jep

Niin paljon oma turha riskinottoni otti kypärään jo lähdön nähtyäni, että on hyvä jo ihan itseänikin varten avata tilannetta. Ja palveleehan tämä lähdön katsonuttakin, ja tarjoaa yleistikin tietoa ohjastamisesta vähemmän kokeneen kuskin vinkkelistä.
Niin..siis Vermon lähtö 6, ja Silky Smooth

kohta 1:
Tilaa oli, vaan ei taitoa noinkin vaativaan suoritukseen. Siinä se isoin asia.

Tilaa olisi riittävästi liu-uttaa ensin hevonen ja sitten kärryt, mutta virhe tapahtui siinä että en liu-uttanut tarpeeksi pitkälle vaan vedin hevosen = kärryni liian aikaisin ja jyrkästi ulos (kun luulin olevani jo ohi Harrin hevosesta). Asiaan vaikutti myös se, että Silkillä on hyvin pitkät etujalan liikkeet, ja varoin ENSISIJAISESTI ajamasta edellä olevan kärryyn, ja sitten huomiokykyni taisi mennä. = ei riittänyt molempiin isoihin asioihin. Ammattilaiselle ja enemmän ajaneelle olisi ollut rutiinijuttu. Minulle vielä ei..

kohta 2:
Kontaktia ei ollut. Kysyin sakon nähtyäni Koivuselta että häiritsinkö kuinka pahasti. Hän sanoi sanatarkasti näin: "et pennin vertaa". En antanut periksi..vaan kerroin, että en lainkaan huomannut että tulin niin NIIN läheltä ulos , niin sitten hän sanoi (ja hyvässä hengessä) että siinä tapauksessa oli hieman vaarallista. Minä huokaisin, ja kiitin tuureja. Hän kertoi luulleensa, että tuli taitavasti kenkälusikalla. No, niinhän se ei mennyt, juu...

kohta 3.
Ensin meinasin loppusuoralla, että en riskeeraa mitään ja otan sen varman kakkosen mikä oli tulossa. Ei sille sitten vaan mitään voinut että "peto" otti voiton ja (turha) koitto tuli tehtyä. Tulojärjestykseen ei mokani vaikuttanut.

kohta 4.
Tuomaristo näki tilanteen täysin oikein. Kyseessä oli TODELLAKIN juuri varomaton kaistanvaihto, koska en tosiaankaan huomannut tulleeni siten ulos kuin tulin. Ja on onni (todellakin) oli puolella, ja kontaktia ei ollut, vaikka hyvin lähellä se lienee ollut.

Notta tämmöistä se saattaa olla.., marginaalit on HYVIN pienet nyt tuurit ja sentit olivat meidän puolellamme. Toivottavasti tuosta(kin) jotain oppia hihoihin jäi. Tarkoitan, että ajaa omien taitojensa rajoissa. Mutta toisaalta..ei opi jos ei koita. Eikä voita.

Toivottavasti tämä selvensi omalta osaltaan tuota kilvanajon hektisyyttä. Kun virheitä sattuu välillä ammattilaisillekin, niin VARMASTI niitä tulee vähemmän ajavillekin.

t. Silkin kuski

Kirjoittanut

Kiitokset Markolle

että uskaltaa tulla omalla nimellään kertomaan tapauksen yksityiskohtaisesti.
Kyllä minäkin katsoin lähdön ja kyllähän suoritus oli aika huiman näköinen!
Onneksesi ei mitään pahempia tapahtunut.

Kirjoittanut

Ei spekuloida sijoitusia

Satavarmasti vaikutti tulojärjestykseen. Flickas Fantasia ei olisi ollut 3. jos Silky Smooth olisi pysynyt sisäradalla.

Spekulointia, vaikuttaako jokin murtautuminen tai kaistanvaihto lopputulokseen, ei pitäisi käydä ollenkaan, vaan murtautumisesta tai selkästi häiritsevästä kaistavaihdosta pitää aina hylätä.

Kirjoittanut

Markolle pisteet

seikkaperäisestä selvityksestä. Ja jos Koivunen on sanonut, että ei häirinnyt penninvertaa niin silloin asia on loppuunkäsitelty. Sillä se Koivunen, jonka minä olen tuntenut vuosikymmenet ei todellakaan sanoisi noin ellei asia oikeasti niin olisi. Kotona sanoin ukolle lähdön nähtyäni, että voi Majaniemi parkaa, nyt kyllä saa Koivuselta sellaiset huudot, että mahtaako uskaltaa enää ikinä ajaa eikä ainakaan samassa lähdössä Harrin kanssa.

Televisiosta ei voi ikinä nähdä tilanteita tarpeeksi tarkasti ja tilanne näytti ilmeisesti pahemmalta kuin se oikeasti oli.

Mutta tästä nyt selvittiin säikähdyksellä. Hyvä niin.

Kirjoittanut

osa II

Päätän tältä osin tästä aiheesta. Jatkossakin virheitä tulee, ja voin niistä kertoa täällä. Päämissioni on selvittää mitä kuskin päässä saattaa pyöriä milloinkin ja miksi niitä virheitä tulee. Eli..varmaan joskus vielä kommentoin ;D

Sanoisin yleisesti, että kyllä tuolla kilpaa ajavat itsekin tajuavat (ainakin uskoisin), jos moka tulee. Olen nyt itse (vihdoinkin) päässyt muutaman kerran tälle palstalle kritiikin merkeissä. Ja aivan aiheesta! Kaikki ne mokat pitävät paikkansa mitä täällä on kirjoitettu.

Se tietty on hassua, että vaikka muuten ajaisi lähdön kuinka hyvin ennen mokaa..niin se on "se" moka joka kiinnostaa ihmisiä. Mutta sekin kuuluu asiaan, ei pelkkä raviurheiluilmiö. Kai se on ihmisyyttä se.

Mutta tuon viimeisen kommentin totean (tietysti) aiheettomasti alas.
Pidän itseäni sen verran terävänä, että JOS minulla olisi ollut peliä, en VARMASTI olisi riskeerannut mitään lopussa. (olin jo varma toinen ja pari 3-10 oli jo tullut 100m ennen maalia)

Voin kertoa, että ajaminen on tarpeeksi jännää ja paineellista (mutta juuri siksi siitä tykkään!) että omia petsejä ei tule mieleen lyödä sekoittamaan hommaa (entisestään). Sitä paitsi se on säännöissäkin kiellettyä.

Tämä erä oli tässä, ensi viikolla (toivottavasti) ei tarvitse kommentoida ;D

t. Silkin kuski



Kuten totesin aiemmin (ja Kutosella ansiokkaasti kaima lähteenmäki), niin kakkonen oli saletti 100m ennen maalia ja

Kirjoittanut

No voi hyvää päivää?

Jos ne muut kommentoisi täällä kaikkia ajosuorituksia niin sitten ne työllistäis sihteerin:=). Tai toinen vaihtoehto on herätä kuudelta kirjoittamaan jotta ehtivät taas illaksi ajamaa.