Kirjoittanut Jonezy Bets
Pysyvä linkki tähän keskusteluunClassic Frido / M.Forss
???? ei käsitä.... melkein tekisi mieleni sanoa, mutta jääköön.
???? ei käsitä.... melkein tekisi mieleni sanoa, mutta jääköön.
Harmittaa tuo Mikan jälleen kerran tyhmä ajo. Olisi ollut suora rivi 5 eurolla t4:sta oikein Markkulalla. No olisihan se tietysti voinut hävitä keulastakin. On se Mika käsittämätön...
jos ketään lohduttaa, niin ei tuota M.Forssin ajotaktiikkaa tuossa lähdössä ymmärrä muutkaan.. no sai Black Dunnockin jäämään hurjan hyvänä toiseksi. Mission completed.
silti mielestäni Suomen paras ohjastaja tällä hetkellä.
tää Mikan hevonen ainakin nuorempana suorittanut paremmin keulasta tai vapaalta radalta, joten siitä kai yritti ? Eri asia on ajaa ylivoimaa vastaan...
ainakin ennen tarjottu...
melkoisen keskinkertaisella menestyksellä...
sotkin tämän Korven tallin Classical Duoon, jolle keulajuoksu nuorempana oli kovastikin mieleistä. Voitti tammakriteriuminkin siitä. Sorry sekoilut.
mutta eipähän kovinkaan ennustaja ukko olisi osannut ennustaa, että tänään on se päivä kun keulasta koitetaan, kun vastassa on mm. Black Dunnock, Stormysky, Mr Exquisite jne jne...
Koko lähdön ajan oli tiedossa että Black Dunnock syö kyllä rinnaltakin keulan, mutta voitto meni siihen... monelle olisi kelvannut Black Dunnockin selkä..
Moilanen on suomen paras ohjastaja tälläkin hetkellä.
Mika Forss 1296 226 v % 17 1066455
Ari Moilanen 1256 174 v % 14 949897
Ja missä mielessä se moilanen on niin paljon parempi? Valovuoden jäljessä niin kuin näkyy.
=) On tämä niin veikeää. En ole koskaan ottanut kantaa koko keskusteluun, mutta koska palstalla on niin hiljaista niin teenpä poikkeuksen tähänkin.
Ta-daa.. Pähkinänsärkijän mielestä Suomen paras kuski on Ari Moilanen.
Siinä ei edes nuo kieltämättä Forssille edulliset numerot tee muutosta. Olen sitä mieltä, että Moilanen on realistisempi ajamaan hevosta. Tuntee usein vastuksen paremmin ja mikä parasta tuntee oman ajokkinsa.
Tästä päästään hieman mutu-tuntuma tilastoon. Olen valmis väittämään, että Ari Moilasen ajokit ovat harvemmin kokeneet yllättäviä katkeamisia matkan varrella. Olen myös sitä mieltä, että Ari Moilanen on harvemmin ajanut eläimensä pitävään pakettiin. Olen myös sitä mieltä, että Ari Moilanen osaa ennakoida muiden kuskien liikkeitä etukäteen paremmin kuin Mika Forss.
Tämä kaikki on jopa diplomaattisin lasein katosttuna tullut mielestäni esille muutamia kertoja Satavarmassakin.
Numerot puoltavat Forssia, mutta jos esimerkiksi Kati Lindsberg vaihtaisi jostain syystä kuskia niin tuo 100.000€ ero sisäänajetussa rahassa olisi erinäköinen tilasto. Ei kannata aliarvioida vanhaa sanontaa: "Hyvällä on helppo päästellä."
Toki on Forss tuon ansainnut. Tehnyt hyvää jälkeä ja vakuuttanut kuuluvansa valtakunnan huipulle. On siellä. Ansioituneena.
Köppinen. Piste. ;o) TalkKari ja Satavarma ovat tuoneet melkoisen hyvin esille myös sen, että Moilaselle ei olla lähtöjen jälkeen vihaisia. Kulissien takana, kulissien takana. Johtuisikohan siitä, että mies tietää haastajaansa paremmin jo ennen lähtöä millä ajaa..
Kaiken kaikkiaan lopputulemana. Forss pestään useamminen taktisesti kuin Moilanen. Vanhaa on paha yllättää. =D
Pähkinänsärkijän ääni menee siis Ari Moilaselle. Se taas EI tarkoita sitä, että olisin anti-Forss. Se tarkoittaa vain sitä, että Moilanen on mielestäni parempi.
Ja humoristisempikin vielä.. Se on syytä tässäkin ketjussa pitää mielssä. Huumori. Jo etukäteen varoitettuna. Älkää tulko numeroita pyörittämään, ne vääristää kokonaiskuvaa jos niitä liian yksipuolisesti katsoo. Forssilla pitäisi olla tuota sisäänajettua rahaa paljon enemmän, sitä ei numeroista näy. ;o)
Nyt päästiin taas mehukkaisiin aiheisiin. Ajosuoritusten kokonaisvaltainen arviointi ja kuskien arviointi on kokonsaisuudessaan aika vaikeaa ja monimutkaista, joten pitäviä tuloksia tai perusteita siihen on vaikea sanoa. Se on kuitenkin selvää, että onhan Moilanen nyt mediassa monta kertaa "kovempi jätkä" kuin Forssi. Meni miten meni niin ei ala itkemään ja on aina ulkoisesti samalla tuulella. Forssilla näitä purkauksia ja itkupotkuraivareita sitten riittääkin.
pähkinänsärkijä vei sanat suustani. Ei se numeroihin tuijottaminen aina ole se oikea tapa verrata kuskeja. Jos Moilanen olisi ajanut täysin samat lähdö,samoilla hevosilla ja samoilta paikoilta kuin Forss tänä vuonna niin luvut olisivat Moilaselle jotain luokkaa: 260 voittoa ja rahaa 1300000e. Parhain esimerkki kuskin taidosta ja taktisesta kyvyistä nähtiin juuri kuninkuusraveissa.Se miten Moilanen ajoi Köppisellä viimeisen matkan versus se miten Forss yritti joka matkalla keulasta ajaa eroa vaikka hevonen ei edes ollut parhaimmillaan.
Paras kuski ehdottomasti on Pekka Korpi, juostua rahaa per startti 1650€, Mikalla reilusti alle tonnin.
Jos
Moilanen olisi ajanut täysin samat lähdö,samoilla
hevosilla ja samoilta paikoilta kuin Forss tänä vuonna
niin luvut olisivat Moilaselle jotain luokkaa: 260 voittoa
ja rahaa 1300000e.
Ja mistä tiedät että tämä näin menisi?
En sano kuka on paras, kuka huonoin. Kuka onnistuu, kuka ei. Pikässä juoksussa parhaat erottuvat aina HUOM AINA! Ja jos voittoprosentti ja voittojen määrä ovat suurimmat, niin kuski on paras.
Jos futisjoukkueella on eniten voittoja ja parhaat tilastot, se voittaa sarjan. Jos Chelsea voittaa englanninliigan, se on paras, ei Tottenham joka sijoittui 5, mutta onnistui kerran voittamaan liverpoolin kesällä. Pitkässä juoksussa erottuu aina parhaat, kaikilla kuskeilla on huonot hevoset, hyvät hevoset, hyvät valmentajat, huonot valmentajat. Mutta silti, lopussa erottuu se paras sieltä.
Kuinka helkutin ylivoimainen tuo forssi olisi, jos se olisi parempi. Koska nyt ei ole ja siltikin on niin pirusti muita edellä voitoissa...
Mika saa ajaa Korhosen heikin,Lindsbergin Katin ja Tapio Mäki-Tulokkaan hevoset. Oteppa ne voitot pois Mikalta sitten jää samanmoinen kalusto kuin muilla.
Eikös moilanen ole ajanut niemisen, korven ja korvenojan hevosia? Onko niissä jotain vikaa?
Etkä tunnu tajuavan. Kaikilla on ne omat valmentajat ym ym. Joillakin kalusto kulkee paremmin, joillakin huonommin. Mutta sama kaveri voittaa vuodesta toiseen ajajatilaston. Se on taitoa. Eikä johdu enää pelkistä talleista.
Tänne on taas uusi Forss-ketju avattu muun kirjoittamisen puutteesta. Saa nähdä, milloin tämä saavuttaa 9000 käynnin rajan. Hyvää jatkoa vaan!
kokonaan uuteen aiheeseen. (mikä ei yllätä)
Mutta otetaan nyt itsekkin sitten hieman kantaa.
Täytyy tunnustaa pidin vuosi kaksi takaperin Moilasta ylivoimaisena ykkösenä Suomessa, tänäpäivänä olen kääntänyt kelkkani ja Forssin taidot ovat vakuuttaneet minutkin.
En ota kantaa siihen, että mitä jos olisi näin tai noin, mutta eiköhän Forss ole työllä paikkansa/ajokkinsa ansainnut/omistajat vakuuttanut. Mitä tulee ajosilmään, niin Forssilta näkee usein nerokkaita ratkaisuja, jotka säästävät hevosta kirissä ja tekevät kiristä helpompia, joihin muilla kuskeilla ei riittäisi välttämättä rohkeus/silmä. Plus Forssilla on sellainen tyyli ajaa, joka miellyttää omistajia, se ei aina mene pelaajan kanssa yks yhteen, huippuohjastajan tyyli.
Ei yllätä sekään, että aiheen avasi Jonezy Betz. Siitä saa sulan hattuunsa melko hyvässä ja asiantuntevassa porukassa.
Nyt meni täysin ohi... ??
Luepa ajatuksella avauksen otsikko ja se mitä tämän alle kirjoitit. Ehkä siitä vähitellen paljastuu itsellesi kirjoittamisesi motiivi,
Tuskin motiivia enää tänään monikaan tajuaa, mutta otsikon perusteella on hyvä jatkaa vielä muutamia päiviä. Saa sanoa otsikkoon liittyviä mielipiteitä oikein sydämensä kyllyydestä.
No, ei tästä enempää. Jatkakaa te ja osoittakaa, että palsta on hyvässä hapessa.
Saa poistaa vaikka koko ketjun, että nyt Nipa haukut kyllä todellakin väärää puuta, ei minulla siitä sen enempää.
Ja Nipa. Pilke silmäkulmassa, kerro nyt sinäkin. Kuka on mielestäsi Suomen "paras" kuski? Eihän sen tarvitse alkuunkaan olla tästä käsitellystä kaksikosta.
Ja muuten, se pieni pointti mikä tekee näistä ketjuista aina niin uskomattoman ihastuttavan.. Se taitaa olla se, että vaikka itse olenkin em. mieltä asiasta niin ei suinkaan tarkoita sitä, että minun pitäisi sen vuoksi alkaa vaatimaan/tivaamaan muilta sitä, että olisivat kanssani samaa mieltä. Saatika asettua puolustuskannalle jos joku pitää muita herra Moilasta parempana.
Ja tilastoja voi toki taitella miten sattuu. Numeroioden vääntämisellä on pitkät perinteet jo ihan maailman historian kannaltakin. Sama pätee tässä.
Tästä kuski aisiastakin voisi saada ihan mielenkiintoisen ketjun aikaiseksi jos jokainen todella saisi vapaasti olla mitä mieltä tahansa. Voisihan se olla, että joku kirjottaisi vaikka Ilkka Nurmosesta, Antti Teivaisesta, Ari Hartikaisesta.. Kenestä tahansa. Ja voisi jopa nostaa esiin muutaman "pointterin".
Mutta.. voimme myös jatkaa sillä linjalla, että Ari Moilanen on paras koska hän on paras. Keskustelun taso on kirjoittajista kiinni, ei aiheesta.
Paljon.
Mutta kun tässä maailmassa vaan ne parhaat täytyy jollain tavalla erotella, ja ne erottelut tulevat juuri noista numeroista. Joku saa pisteitä eniten, joku voittoja. Ja se kenellä on niitä eniten on aina voittaja.
Voitaisiin tietenkin alkaa lähtöjäkin vaikka ihan mielipiteillä ratkomaan, otetaan äänestys lähtöjen jälkeen kuka oli paras hevonen ja kuski. Näin saadaan pähkinän särkijän pointti myös esille. Ja suosikki hevonen ja kuskin pärjäisi aika monesti. Mutta kun maailma ei vaan ole sellainen, täällä puhuu numerot ja näistä näkee parhaan. Valitettavasti.
Minä jätän nyt aiheen kiitoksi ja anteeksi.
Ei kyseisten valmentajien hevosissa ole vikaa,mutta myös Forss ajaa Korvenojan ja Niemisen hevosilla. Kokeilepa laskea huviksesi montako voittoa Forssilla olisi tänä vuonna ilman noiden kolmen valmentajan hevosia ketkä mainitsin.
Et tajua sitten millään. Annetaan olla.
Mitä minä en tajua?
sinun kanssasi ajaisimme kilpaa hevosilla,silloin ei olisi sillä kalustolla niin suurta merkitystä kun meidän taso ero on suuri. Mutta kun kaksi suomen parhaisiin ohjastajiin kuuluvaa miestä kilpailee silloin sillä kalustolla on merkitystä.
Forss on kovalla työllä ansainnut paikkansa huipulta ja päässyt ajamaan hyviä hevosia. Ajaa esimerkiksi menestyksekkäästi Mäki-Tulokkaan ja Korhosen hevosia. Miksi siis vängätään että jos Moilanen ajaisi sitä ja sitä hevosta niin silloin tapahtuisi sitä ja sitä... Kun ei aja vaan niitä ajaa Forss, joka on näiden valmentajien luottomies selvästi.
Nimimerkki Laitisen kanssa samaa mieltä, tilastot kertovat paljon tässä lajissa. Forssilla on tällä hetkellä selvästi eniten voittoja niin se siitä. Toki jokaisella saa olla oma suosikkinsa, jota pitää parhaana.
Oma suosikkini on Eero Hakkarainen. Harmi kun ajaa niin vähän enää :(
"Mutta kun tässä maailmassa vaan ne parhaat täytyy jollain tavalla erotella, ja ne erottelut tulevat juuri noista numeroista."
Siinä on sulle Laitinen se mikä tässä kaikessa mättää. Perspektiiviä vaaditaan, sitä suorastaan huudetaan tässä maailmassa.
Onko NHL:n pistepörssin voittaja paras pelaaja? Onko jalkapallon maalikuningas paras pelaaja?
Ja iki-ihana dilemma, onko F1:ssä eniten pisteitä kerännyt paras kuljettaja?
Kaikki on suhteellista. Tilastointi on hienoa, mutta ei alkuunkaan noin yksinkertaista vaan loppujen lopuksi kaiken ratkaisee yksilön mielipide.
Tämä äänestämällä lähtöjen ratkaiseminen.. Hmph. Tuohan on jo törkeää jos ajattelet, että pointtini tulee esille tuossa. Haastampa sinut tässä ja nyt. Kerro minulle miksi Forss on mielestäsi paras kuski, ilman että kertaakaan viittaat numreoihin. Aivan kuten itse tein Moilasen kohdalla. Kerro minulle, selvitä itsellesi ja tottakai muille MIKSI asia on niin? Numerot eivät kerro hänen ajotyylistään, hevostuntemuksestaan tai muustakaan juuri yhtään mitään.
Ja toinen pieni tosiseikka on se, että tuo kaluston huomioon ottaminen on vain kylmästi järkeenkäypää. Big Sky Hurricane, Hoboken, Herbie Sisu, Venice, El Catwalk.. C'mon.. onhan siinä nyt aika hyvä potentiaali? =) Ja siinä EI ole mitään väärää, mies on ansainnut kaiken, tehnyt töitä, noussut huipulle, mutta liki typerää sanoa, että sillä ei ole osuutta asiaan..
Tämä siis kun puhutaan siitä kuka on paras, ei voittajasta. Forss voittanee ajajatilaston, mutta sepä ei alkuunkaan ole niin yksiselitteistä että hän on paras. Kielioppia arvon Laitinen.. numeroiden pyörittely on harrastus siinä missä kirjaintenkin pyörittely. ;)
Forss voittanee ajajaliigan. Kukaan ei sitä häneltä vie, mutta älä hyvä ihminen esitä totuutena sitä, että hän on paras. Sinun mielestä asia lienee näin. Ei minun.
Mielipide ratkaisee, eikä se muutu. Ronaldo vai Messi? Hamilton vai Alonso? Crosby vai Ovechkin? Lista on loputon ja kaiketi yksi harvoista, joiden kohdalla ei väittelyä pahemmin synny on Usain Bolt. =)
Kun kysyt, kuka on mielestäni Suomen ”paras” kuski, niin vastaan sen olevan lähtö kerrallaan se joka voittaa. Pitemmällä sihdillä on kuskien paremmuutta vähän turha pohtia.
Esitin vuosia sitten ylläpitäjälle palstalle omaa Forss-osiota, jotta muut osiot voitaisiin rauhoittaa näiltä Forss-väännöiltä. Ei mennyt läpi. Myöhemmin tosin poistettiin lähes kaikki tekstit, joissa on Forssin nimi mainittukin. Sekään ei ole hyvä.
Toki Forss ei ole ainoa mollattu. Kateus alkoi kukkia ensimmäiseksi Markku Niemisen edesopptamuksista ja Antti Teivainen pääsi parrasvaloihin osaksi Forssin vastapainoksi. Moilanen on toistaiseksi suurimmat vainot kiertänyt.
Mutta elämä jatkuu ja aika entinen ei koskaan enää palaa. Täytyy torille taas mennä myymään kalaa – niinkuin tuo entinen salakuljettaja Laitinenkin, joka ei ole tuo tännekin kirjoittava.
Jaa-a. Tuo juus mainitsi edellä tuon omankin aikoinaan parhaan kuskini Hakkaraisen Eeron, "Iekun, Iekon, Elekun, Ierikan jne." Vieläkin muistan kuin Eero tuoli yöstä Kriterium-voittoon Expressionistilla Teivossa v. 2005.
Hienoa.
Ensinnäkin jo siitä, että toit keskusteluun uuden nimen. Toisekseen siitä, että toit eriävän mielipiteen kokonaisuuteen.
SE on hyväksi jos meinaa keskustella.
Minä kiitän.
2010 vuodesta asti ajajaliigaa dominoinut kuski on paras. Piste. Jos muut on parempia, olisivat varmaan haastaneet, nyt ei niin ole käynyt. Ei tarvi selitellä millään talleilla tai hevosilla mitään. Otanta on järjettömän pitkä.
Tämä selvä. Kiitos.
Jos nyt kuitenkin loanheitto lopuisi Katia kohtaan , kun "vaihtoi" kuskia paljon on tullut kuraa kun Forssilla ajatti. Onko vaikutusta, jää nähtäväksi.
sillä mitään merkitystä että toinen kuski saattaa olla eri hintainen? Luulen että on. Mutten tiedä.
Ei moilanen niin vaan voittanutkaan, vaikka pääsi samlla kalustolla ajelemaan
ajo Ok, nyt oli vaan vuori vastassa, tai oikeastaan kaksi.
Täällä niin kovasti vaan tykättiin naljailla, kun mika parhailla ajelee. JA VOITTAA. Nyt sama heppa akulla, mutta ei vottanut. Kumma kyllä leukailijoita ei enää paljoa täällä näy.
Akun ura alkaa olla jo illassa? Nuoremmat voimat tulevat ja jylläävät. Elämme Forssin kulta-aikaa ja kohta sitten taas uusia nimiä kärkeen.
Onneksi Magnat tuli ohi. Kaikki mikä on Katilta pois on plussaa!
on vuori ja muut kukkuloita !
Mitä sillä pyöri taas päässä?
Upponalle päätti heittää tähän oikein upposukelluksen!
Kaiseri ei vieläkään maalissa! Toivotaan parempia aikoja.
parka, raskaita reissuja tulee ja kuolemasta ajetaan yllättävänkin aggressiivisesti kuten tänäänkin nähtiin. Lähdön parhaat hevoset Bluehills Thunder ja Herakles olivat olosuhteiden uhreja, toista prässättiin herkeämättä ja toinen laukkasi lähtöön. Harmi, sillä vain nämä löytyivät omalta nelkkuslipiltä.
Täällä on taas kaivettu esiin Jonezy Betsin avaama Classic Frido/M.Forss-ketju. Sopii hyvin palstan nykykirjoittajienkin ajatusmaailmaan. Jatkakaa vain ja tehkää oikein pitkä ketju.
eikö ollut eilen aihettakin ? Ajot Augustuksella ja Kaiser Brolinella olivat kaikkea muuta kuin onnistuneita ja kaavakin oli sama : voimalla eteenpäin niin kauan kuin peli vetää. Eikä oikein vetänyt. Itseä jäi harmittamaan noiden suoritusten aiheuttama negatiivinen vaikutus omiin peleihin eli hyvinkin konkreettinen asia.
Miksi täällä ei saisi jossitella epäonnistuneista ajosuorituksista ja niiden vaikutuksista lopputuloksiin ? Se on kai yksi tämän osion perusfunktioista. En oikein ymmärrä kantaasi tähän asiaan.
Käyppä katsomassa nuo Teivon eiliset lähdöt ja esitä niistä näkemyksesi.
Kyllä toki jossitella saa. Sinulla on siihen taipumusta enemmän kuin peleistä kirjoittamiseen etukäteen.
Jos Augustuksen juoksuista joissakin raveissa jossitellaan, jossitteluille on hyvä avata oma ketju, eikä kaivaa "ajojahtina" jotakin vanhaa jo yli 3000 käyntiä sisältävää ketjua esiin. Onhan tämä ylläpidonkin hyväksymää herkkua, vaikka pitäisi kirjoittaa otsikon sisältämästä asiasta.
Itse kirjouitan näistä hevosista miltei aina etukäteen, enkä siirrä pelivirheitäni jonkin kuskin ajon syyksi, jos olen tätä virheellisesti pelannut.
Mutta niinkuin sanottu jatkakaa vaan. Vanha koira ei syö myrkkyä. :D
eikös tässä osiossa kuulukin jossitella jälkikäteen ? Pelit osio on ihan juttu erikseen ja siellä spekuloidaankin juoksuja ja pelejä etukäteen. Näin olen itse asian ymmärtänyt.
Itse jossittelen mielelläni jälkikäteen, koska lähdön kulkuja ja ohjastajien lähtöjen aikana tekemiä ratkaisuja on aina mielenkiintoista puida. Tarkoitan Myös hyviä ohjastussuorituksia eikä aina vaan risuja.
Pelit osiossa etukäteisspekulointeihin on syytä aina suhtautua pienellä varauksella, sillä kukapa sitä kultavinkkejään kaikille julkisesti jakaisi ja omia mahdollisia voittojaan sitä kautta pienentäisi ? Pikkutipsit on asia erikseen.
"voimalla eteenpäin niin kauan kuin peli vetää. Eikä oikein vetänyt."
L6 puolikkaat: 13,5-17,5-18,0-16,0
L7 puolikkaat: 10,5-14,5-15,5
Nuo eivät poikkea ihan hirveästi noiden sarjojen avauksista ja toisella puolikkaalla vauhtia reilusti pois. Augustus jäi kuolemanpaikalle, josta viimeksi kesti hyvin loppuun saakka kovemmalla avauksella (11,0-18,0-17,5-19,0). Kaiser jäi selvästi pullaamaan ja hyytyi sitten siihen.
Lopputulos ei ollut hyvä, mutta vauhdinjaot eivät olleet mitään "niin kauan kuin peli vetää"-tyyppisiä.
paikalla ja näit rataolosuhteet ? Minusta esim. 10,5 avaus ja 12 eka kiekka olivat olosuhteisiin nähden melkoisen vauhdikkaita ja näkyihän se lopussa. Jyväskylässä KB tuli loppusuoran taustalta parhaiten, eilen taas todellakaan ei.
Augustus ei ole kuolemanpaikan hevonen ja puutuikin pahasti eilen jälkijoukkoihin. Voitaisiinko tällä joskus kokeilla suojajuoksua, jos keulapaikka ei sovinnolla irtoa kuten kävi eilen ? Rataolosuhteet olivat myöskin jonkin verran raskaat. Ainakin minusta paikalla olleena näytti siltä.
Tyyliin viikoittain tulee Nipalta tämä itku siitä, että ei saa puhua siitä mistä nyt sitten puhutaankin. Mistä se johtuu?
Onhan se nyt aina parempi, että puhutaan kuin että ollaan hiljaa. Mielipiteet ja näkökulmat tulevat esille ja mahdollisimman vähän jää kytemään ja salattavaa. Puhumattomuus herättää vain katkeruutta ja saa aikaan näitä ties mitä hyvävelikerhoja.
Onko se peliketjuihin kirjoittaminen jokin pääsylippu jossittelufoorumille vai? En näe mitä lisäarvoa olisi tähän jossitteluun tuonut, jos olisin kirjoittanut, että "joo mäkin tein tollasen lapun, jossa on suosikkeja + takseko superideana. Kyllä sinnekin kirjoitellaan silloin kun kaivataan näkemystä tai jos on hyvää sellaista, mutta eihän se liity mitenkään jossittelukirjoittamiseen. Ihan yhtä hyvää puhetta ovat kumpikin. Lisäksi kun pelaa paikan päällä, niin ei siinä tule pelaamisen lomassa tänne niitä työnnettyä.
Miksi en avannut uutta ketjua? Viikonloppuna meikän El Catwalk-ketju poistettiin ehkä liian vähättelevän sävyn vuoksi ja poistohaavi käy nyt herkästi, joten ei tässä ole oikein muita vaihtoehtoja kuin kirjoittaa tähän.
Itse aiheesta sen verran, että nyt kun hevoset ajosuorituksen myötävaikutuksesta konttasivat maaliin, niin uskon jopa Forssin olevan sitä mieltä, ettei nuo pari lähtöä oikein putkeen mennyt. Todennäköisesti asiaan vaikuttivat myös erittäin asiantuntemattomat hevosten valmentajat/omistajat, jotka mahdollisesti antoivat ajo-ohjeita/"tietoa" hevosten kunnosta.
Jatka sinäkin vain luonteenpiirteittesi mukaan hyvällä huumorilla. Palsta pysyy näin hengissä ansiostasi ja hyvät ketjut esillä vähällä vaivalla.
Eihän jossittelupalstallekaan tarvitse enää pääsylippuja myydä ja peliketjuihinkin kirjoittaminen on harvinaisuus tohtoreiden numeroita lukuunottamatta.
Pari juttua tänäänkin lisää tähän ketjuun, pliis, että mies pysyy esillä.
Nyt se Forssi petti Villikamulla tämän jossitteluporukan. En viitsinut aloittaa uutta ketjua, kun tässä on jo yli 4000 käyntiä.
Nipa varmaan olla hauska mutta huonolla menestyksellä, teet itsestäsi ihan pellen, anna koirien räksyttää.
Ja eilisistä ajoista 10,5 avaus ja 12,5 kiekka olivat ylivauhtia, paikan päältä olisi luullut näkevän ainakin että Kaiser pullasi hullun lailla kun starttiin satsattiin kunnolla, varmaan ehdon tahdon tuollaista kyytiä ajeta kurassa.
Augustuksella olisi varmaan voinut ajaa toisin mut oli todella hyvä edelliseen dödsistä, 11,5 avaus ja 14,5 kierros (ei 18 PILOT) niin ymmärrän et halusi antaa mahdollisuuden. Keli ei varmaan sopinut, huononsi 100 metriä viikossa.
mulla on pellejen porukassa varaa olla pellekin. Ei erotu porukasta.
Mutta yrittäkää kuitenkin saada tämä sivusto elämäänkin. Vanha mies ei enää pysty.
Ja mitä eiliseen tulee, olin oikeassa teatterissa, kun Teivon raviteatteri jäi väliin. Sitä kuitenkin ihmettelin, miksi Classic Frido-ketju piti avata muuten kuin Forssin pilkkaamiseksi.
Lupaan palata asiaan tässäkin ketjussa, jos mainitsemasi "koirat vielä tähän räksyttävät". Ylläpito voi kuitenkin sitä ennen taas bannata - niinkuin niin monta kertaa aiemminkin.
Augustus oli viikko sitten hyvä kakkonen kuolemasta. Koska muulloin tämä on tehnyt töitä kuoleman paikalta ? Itse en sitä ihan heti muista.
Jos valmentaja/omistaja oli antanut ohjeen ajaa aggressiivisesti suosikkia vastaan, niin jotenkin eilisen taktiikan ymmärrän, muussa tapauksessa siinä ei ollut päätä eikä häntää. Sen näkee jo heikkonäköinenkin. Ja pelimiesten pelitilit itki katkerasti.
se hyvä ole että joku edes jotain kirjoittaa tänne kuolleelle sivustolle, vaikka ihan päättömiä sitten. Ei nuo sinunkaan kommentit asiaan mitenkään liity saati edesauta sivustoa, se on vissi.
Augustus on ollut tasapaksu koko uransa mut nyt on elämänsä iskussa, kostea keli ja rata ei vaan sopinut, eilisen voi unohtaa. Voittaa pakkaskeleillä jossain ihan just, jos niitä nyt on tulossa edes. En sano et oli hyvä ajo mut ymmärrän ettei 3. sisällä houkutellut viime esitysten perusteella.
Se että Kaiser Brolinen tapaukessa näki huonon ajosuorituksen kertoo kyllä aika paljon, normaali laseilla katsova näki kyllä ettei kuskilla ollut mitään tehtävissä.
Tuossa viestissäni en puhunutkaan tonnin väliajasta vaan puolikkaista.
Joista näkee, että avauksen jälkeen molemmissa kisoissa toinen puolikas mentiin kuitenkin selvästi hiljaisempaa kyytiä. Ei siis ajettu urku auki; Kaiser toki itse vei mitä vauhtia pääsi kun jäi pullaamaan.
Kaiserilla yrittää rajua avausta, kun tällä ehtii normaalisti lopuissakin ? Nythän hevosella hirtti kaasu päälle, kun kuski satsasi vahvasti alkuun.
olisi voinut passaillakin ja päästää pahin uhka keulaan, melko loogista? Eikä se hevonenkaan ole tikillään minusta, vain OK-esityksiä ennen eilistäkin. Kyllähän se PILOT viikko sitten hiillosti koko ajan sitä keulaa silti ja antoi mennä tasaista mukavaa ja näytti loppukurvissa että voittaa vielä, jättihyvä. Paljon on Mika ajanut heikosti viime aikoina mut eilisistä ei stooria kyllä pitäisi saada aikaiseksi.
jos illan saldo on 8,9,9,9,k ja ajettavien joukossa on vain yksi statisti, niin aihetta polemiikkin on taatusti olemassa ainakin minusta.
Ehkä tähän ketjuun on hyvä lopettaa Nipan sivuston alusta alkanut kirjoittaminen, jonka joskus herkkähipiäisyys ja viime vuosina useimmin "virallisen valvonnan" bannit ovat katkaisseet. Syyt lopettamiseen löytyvät ketjun sisällöstä ja ylläpidon kirjoitusohjeiden viisaista tulkinnoista.
Nimimerkin Nipa voi poistaa kirjoittajien rekisteristä.
en ole varma, tulkitsinko edellistä viestiäsi oikein, mutta älä ota tätä kirjoittelua liian vakavasti. Lopetan eilisen Teivon ravien tulkinnan tähän viestiin toteamalla, että olipas nelkun kiinni saaminen lähellä, kun löytyi tuo ekan lähdön yllättäjäkin eli Takseko pelikaverin vinkistä neljään merkkiin. Kolme oli taas totutusti oikein ja arvaa Nipa mikä lähtö meni väärin.
Otetaanko nyt vähän easymmin tämä homma. Kaikkia ottaa päähän ylläpidpn toimet tasapuolisesti ja onhan moderoinnin taso vaihdellut kaikkien vuosien varrella. Ja tosiaan muistetaan pitää sitä normaalia pilkettä silmäkulmassa; tässä ketjussa on ehkä mennyt vähän liiankin vakavaksi kevyemmäksi tarkoitettu keskustelu myös itselläni.
Loppuun allekirjoitan, että ajosuoritus Villikamulla tänään oli vähintäänkin hyvä.