Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

r. corazon

juoksee tänään vermossa. mitenhän menee loman jälkeen? oletteko pelanneet?
odotuksrt itellä korkeella.

Vastaukset

Kirjoittanut

Kyllä

aina Vermossa. Luotto on meikäläiselläkin korkealla.

T. Lappeen iltoihin

Kirjoittanut

ikuinen 2/3

Hienosti meni 13.5 ei viellä varma pärjääkö Lappeenrannassa, mutta onhan se siellä ollut tänä vuonna 2 V75.

Kirjoittanut

jep

oli hyvä juoksu, ja hieno uusi oma ennätys!!

Kirjoittanut

pelataanko?

Starttaa Vermossa keskiviikkona Tarvitaanko nyt peleisssä. Mitä mieltä olette.

Kirjoittanut

No ehdottomasti

niin vaan pirun hyvin toisesta ulkoa, että meikäläinen kun on heikkohermoinen, niin kauhistelin, mutta jäihän kuitenkin junnaamaan,eikä ohitushaluja löytynyt. Se sitten olikin niin tavanomaista tälle sittenkin Vermossa.

Kirjoittanut

Nyt mahdollisuus

Ruuna ei yksinkertaisesti ole voittajatyyppiä, mutta nyt on sopivan näköinen lähtö ja hyvä lähtöpaikka. Pikkasen vaadittaisiin kovempaa päätä, niin niitä voittojakin voisi tulla.

Kirjoittanut

ei ollenkaa

ei ollenkaa huonosti tänään vermossa, voitti suht isolla erolla. mutta miksei ollut V5- lähdössä?

Kirjoittanut

jj

"mutta miksei ollut V5- lähdössä?"

Johtuisikohan siitä, että kohdelähdöissä ei ollut sarjoja... Toki tuokin oli ns. V5-sarjaa, mutta se oli jätetty rivin ulkopuolelle.

Taustajoukot tuskin välittävät onko lähtö veikkauspelin kohteena vai ei, ainoastaan palkinnolla on merkitystä. Tai no, mistä minä sen tiedän, onhan se varmaan kiva nähdä oma polle telkkarissa...

Kirjoittanut

Hyvä oli

Lähtö oli yhdeksän hevosen tynkälähtö eikä tasoltaankaan mikään huippu, joten eiköhän sen takia jätetty kierroksen ulkopuolelle. Voitto on kuitenkin aina voitto, ja eiköhän RC jo sen ansainnut. Näissä sarjoissa niitä ei enää niin helposti tule.

Kirjoittanut

lähtöradan merkitys

Nyt nähtiin, kun tämä hevonen kerrankin pääsi hyvälle lähtöradalle. Hevonen sai mahdollisuuden ja kiitti hienolla suorituksellaan kannattajansa. Hieno ajo suoritus myös Jarkko Ristimäeltä. ONEEKSI OLKOON.

Kirjoittanut

Hyvä ja hyvä

Ranch on startannut Vermossa 19 kertaa totosijoin 2-0-5 (voittoprosentti siis 10,5, kaksarissa sama, sijaprosentti 36,8) ja sattumoisin kummankin voiton ottanut juuri lähtöradalta 1.
Seuraavassa Vermon starteista vielä rata ja sijoitus:
12/hpl, 1/6, 7/4, 8/6, 8/5, 2/6, 1/1, 10/10, 10/3, 3/3, 8/8, 11/7, 3/6, 10/6 (nämä pääosin Niverin ajamana).
Sitten Ristimäen valmennuksesta rata ja sijoitus
8/7, 10/3, 11/3, 5/3, ja viimeinen 1/1.

Jokainen päätelköön itse statistiikasta, onko hevonen pelikelpoinen Vermon radalle. Kuten joku jo edellä kirjoitti, keskiviikon lähtö oli hevosmäärältään pieni ja tasoltaan heikohko.

Kirjoittanut

totta

jos tämä juoksee V5 lähdössä, niin on aina korkeintaan toinen, tai kolmas. Taso on sen verran kova, ettei voita kuin näitä tynkälähtöjä.

Kirjoittanut

Jopas

Allekirjoitan tämän sanoi: "jos tämä juoksee V5 lähdössä, niin on aina korkeintaan toinen, tai kolmas. Taso on sen verran kova, ettei voita kuin näitä tynkälähtöjä."
- Kertoo minkä alan asiantuntija? Vai onko edessä kenties kristallipallo kun tiedät kertoa ettei hevonen tule koskaan pärjäämään kuin "tynkälähdöissä"?

Se täällä keskusteluissa on jännä juttu, että jos hevonen ei pärjää, se on huono hevonen. Sitten kun se pärjää, ei se edelleenkään ole hyvä hevonen, lähdön taso oli vain huono.

Ranch Corazon on hyvä hevonen, ei huono ennätys ja etenkin nyt Ristimäellä on mennyt eteenpäin. Katsotaan vain niitä V5- lähtöjä...

Kirjoittanut

Siis hyväkö

ja olen tarkoin seurannutkin hevosen edesottamuksia, emä Mary Beth Hanoverinkin juoksuja aikoinaan seuranneena. Toisesta parista ulkoakin ja vetoavun saaneena usein esittänyt tahdotonta menoa loppusuoralla. Ei osoita hyvän hevosen piirteitä ei sitten ollenkaan. Eturivistä ei keskiviikkoa aikaisemmin ole räjähtävää lähtönopeuttakaan löytynyt, mikä omasta mielestäni nykyraviurheilussa on ensiarvoisen tärkeä seikka. Mutta , jos alkaa hevosta kehumaan vain yhden startin perusteella hyväksi, osoittaa kirjoittaja huonoa perustietoa hevosen edellisistä otteista.

Kirjoittanut

Elementtejä

Voisiko hyvän hevosen tunnusmerkkejä olla:

1. Voittoprosentti yli 20
2. Kaksariprosentti yli 33,33
3. Sijoittumisprosentti yli 50

Corazonin tapauksessa Vermossa juosseena (19 starttia totosijoituksin 2-0-5) eivät tunnusmerkit täyty. Voittoja pitisi olla vähintään 4, kaksarissa vähintään 7, kolmen joukossa vähintään 10. Ja eikö kuitenkin Vermossa pärjäävää hevosta voida pitää hyvänä hevosena. Loput on ainakin palstalaisten mielestä luokiteltu iltaravihevosiksi.
Voisiko edellä esitetty luokitus olla soveltuva hyvän hevosen määritelmäksi ja nimenomaan Vermon starttien mukaan perusteltuna.

Kirjoittanut

hmm

eiköhän tuon voi luokitella jo yli 30000 euroa tienanneena hyväksi hevoseksi alleviivauksen kera.

Lisäksi hevonen, joka kykenee V5- ja/tai 75-voittoon, voidaan mielestäni jo luokitella hyväksi hevoseksi.

Mutta mielipiteitä on niin monia. Esim. joidenkin mielestä huippuhevosia ovat vain Varenne ja Järvsöfaks.

Kirjoittanut

No jaa

Mietinpä minäkin: Olen kyllä hevosta seurannut jo pidemmän aikaa, ja oma mielipiteeni on, että se on hyvä hevonen, ja tulee Ristimäellä kehittymään vielä lisää.

Kirjoittanut

Vermon

lähtöihin ollut kaksariin 17/19 pelikelvoton. Omasta mielestäni ei edelleenkään täytä hyvän hevosen kriteerejä. Kaipaisin lisäksi perusteluja, miksi joku tätä pitää hyvänä hevosena ja minkälaisia juoksunkulkuja esittänyt ja perusteluina ei tule käyttää ainoastaan asiaa, että on ollut huonoja lähtöpaikkoja. Eikös näin ole, että hevosen hyvyys näkyy juuri siinä, että tulee pariin myös huonoilta paikoilta ja nimenomaan niin.

Kirjoittanut

yksi syy

Riittääkö osaselityksenä se, että hevonen ei ole saanut edes mahdollisuutta ts. saanut liian myöhään tilaa jne.

Kuka tahansa, joka omistaa hevosen, joka kykenee 30000 euron tienesteihin, pitää sitä hyvänä.

Puun takaa näitä juttuja onkin sitten helpompi arvostella tyyliin - pelasin tätä, ei pärjännyt = huono hevonen

Kirjoittanut

Hyvä herra Verde

Kuten kai kommenteistani huomannet, en todella ole pelirahoja tähän hevoseen laittanut yhtä ainoaa kertaa enempää Vermon lähdöissä. Silloin se starttasi radalta kaksi ja oli maalissa kuudes. Seurannut olen hevosta sitäkin tarkemmin. Sen vuoksi tiedänkin hevosen yrityshalusta enemmän varmaan kuin moni muu. Keskiviikkona en ollut edes kotimaassa, mutta katsoin lähdön Vermon sivuilta torstaina. Keulasta oli hyvä nyt. Saattaisi nykykunnossaan tulla takaakin, mutta ei ole sieltä edelleenkään pelikelpoinen, koska on aina takaa ollut huono. Mistä tämä olisi uutta puhtia pahimpaan vaivaansa saanut. 17 kertaa ollut ainakin huono Vermossa, ei kai aina ole käynyt niin, ettei ole saanut mahdollisuutta. On juossut myös toisessa parissa ulkona, josta myös heitti pyyhkeen kehään. Sen vuoksi huonon hevosen maineessa minulla, ei pelimerkkien menetyksen vuoksi.

Kirjoittanut

heh

"Saattaisi nykykunnossaan tulla
takaakin, mutta ei ole sieltä edelleenkään pelikelpoinen"

Niinpä tuo näyttää olevan kuitenkin siis siitä kiinni, että jos ei ole pelikelpoinen niin on huono hevonen.

Silti se on tienannut yli 30000 euroa. Ilmeisesti on tyhjästä nyhtänyt tuonkin summan. 9 viimeisestä startistakin ollut 8 kertaa totossa.

"17 kertaa ollut ainakin huono Vermossa"

Joopajoo. Neljästä viimeisestä startista ollut neljä kertaa totossa. Mutta kun on ollut lähinnä kolmas niin ei ole kaksaripelissä käyttöä eli on huono hevonen, eikö niin ?

Kirjoittanut

Verde

miksi mielestäsi ollut 17 kertaa hyvä Vermossa, tätä haen. Tahdoton hevonen kaikenkaikkiaan, vai muutako väität.

Kirjoittanut

täh

Jos sinun mieletäsi se on ollut kaksariin 17/19 pelikelvoton, ei se todellakaan tarkoita sitä että olisi ollut 17 kertaa huono. Tuo on vaan kaltaisesi pelaajan näkökulma.

Missä kohtaa olen muuten väittänyt, että se olisi ollut 17 kertaa hyvä ?

Mene nukkumaan.

Kirjoittanut

Verde, Sinulla syytä vielä päiväunillekin

Faktaa Ranch Corazonista:

Uran alusta lähtien 53 starttiin hevonen ei alittanut 17,0a rajaa.
Piristynyt kyllä hieman paikanvaihdoksen myötä Ristimäelle menon jälkeen, mutta Ristimäellä startannut nyt 9 kertaa, joista yksi voitto keulajuoksun jälkeen vajaassa 9 hevosen lähdössä radalta 1.
Meni ennätyksensä 13,5aly peesailulla ja oli maalissa 3.
Tienannut uran aikana 517 euroa/startti. Tämäkö on Sinun kriteerisi hyväksi hevoseksi. Siltä ainakin vaikuttaa, koska muita perusteluita et ole pöytään lyönyt.

Vermon startit, statistiikka siis edelleen 19 starttia sijoituksin 2-0-5ja molemmat voitot ykkösradoilta.

Tiedoksesi tulevista vastustajista, menneet Vermossa seuraavasti :
- samoissa sarjoissa pyöriviä hevosia
- lähdön voittoaika
- tarkensin vielä lähtöradan hevosen perään, jotta ymmärtäisit, että kaikki eivät tarvitse Vermossa ykkösrataa voittaakseen ja tulevat jopa takarivin paikoiltakin

12.4 15,5ake Docke Kemp, radalta 12
26.4 15,5ake Västerbo Canadian, radalta 5 (8. meni vielä ajan 15,9ake)
03.5 15,5ake Västerbo Canadian, 3
17.5 16,1ake Clace Classic, 1
24.5 14,9aly Lady Value, 7
31.5 15,4ake Cocktail Queen, 2
14,6aly Goor Du Ling, 1
07.6 15,6ake Tubberkey, 10
14.6 15,8ake Duke of Life, 8
21.6 13,4aly High Electric, 4
28.6 15,5ake Rick Boss, 5
05.7 15,6ake Ranch Corazon, siis radalta 1 ja vielä vajaassa 9 hevosen lähdössä

Vaatiiko hevonen näitä sarjoja voittaakseen aina lähtöradan 1? Täten aina rata-arvontavaiheessa on suhteessa 11/12 ryhmälähdössä epätodennäköinen voittaja.
Sitä en ole minäkään väittänyt, etteikö rahaa ole kasassa sievoista summaa, mutta ovatko sarjat vastassa nyt. Lisäkehittymistä kaivataan ja ennenkaikkea myös tahtoa tulla myös huonommilla juoksunkuluilla, kun nyt keskiviikkona nähty keulajuoksu.

Vertailisit nyt Sinäkin päiväunien jälkeen Corazonia vastustajiin ja esittäisit sen jälkeen minun mielipiteistä poikkeavaa faktatietoa. Esim. voisit tutkia, missä tämä on ollut toisen takana juosten hyvä. Varmaa tietoa Sinulla ainakin on, koska olen ymmärtänyt, että olet kanssani asioista kovin eri mieltä.

Kirjoittanut

V5/V75-voittajat , Verde

Kommentoit itse, että tämän kriteerin täyttävät hevoset luokitellaan hyviksi hevosiksi.
Voisit tarkistaa asian www.hippos.fi ja sieltä hevostietokanta (kirjoitat vielä hevosen nimen oikein Ranch Corazon ja edelleen klikkaat startit) Corazonin tapauksesta, täyttyvätkö luokitusvaatimukset. Saat syynätä tarkkaan, niin yhtään kumpaakaan voittoa taulusta ei löydy.
Olen usein tätä Corazonin kilpailutaulua tarkastellut ja tullut siihen tulokseen, että ei ole emäänsä kummempi juoksija.

Jos pohditaan sitä, että hevosella tienestejä 30.000e, niin enemmän se johtuu siitä, että että nykyinen palkintotaso on käsittämättömän korkea Suomen raviurheilun pelivaihtoihin verrattuna.
V75-vaihtokin jäi tällä kierroksella alle 500.000 euron, mutta hälytyskellot eivät soi päättäjillä näin ennen kunkkareita.
Raviurheilulla ei olisi missään olosuhteissa varaa tällä hetkellä maksaa näin korkeita palkintoja.
Mietipäs tätäkin asiaa niiden päiväunien jälkeen.

Kirjoittanut

Verde vielä lisäinfoa

Tälle hevoselle jos jollekin sattui palkintotason nousu juuri sopivimpaan mahdolliseen aikaan. Hevonen vaihtoi tallia ja sai hieman virtaa lisää.
Tienannut nyt voitolla, kakkosilla ja kolmosilla Ristimäellä:
La 1500e/2.
L 3000e/2.
H 750e/3.
H 750e/3.
H 750e/3.
H 3000e/1. (9 hevosen lähtö ja rata 1)

Näistä tämä on tienannut 9750 euroa, olisin kyllä itsekin hevosenomistajana tyytyväinen. Mutta parempaan saumaan tuskin moni muu hevonen on rahastanut kuin tämä hevonen luokka huomioiden.
Paljonko summa olisi ilman palkintotasojen huomattavaa nousua?

Kirjoittanut

niin

Ensinnäkin - onko vaikeaa käyttää yhtä ja samaa nimimerkkiä vai miksi sitä pitää jatkuvasti vaihtaa ? Olisi selvempää, jos näkisi heti mikä on mikäkin viesteistäsi.

Esimerkiksi tämä lienee sinun (mutta en ole aivan varma)

Voisiko hyvän hevosen tunnusmerkkejä olla:

1. Voittoprosentti yli 20
2. Kaksariprosentti yli 33,33
3. Sijoittumisprosentti yli 50

No tietenkin heitit tuohon vertailuun ainoastaan Vermon startit, vaikka Ranch Corazon on napsinut totosijoja myös 75-lähdöissä eri puolilla Suomea. Kaikkien starttien kaksariprosentti on yli 33,33, samoin sijoittumisprosentti yli 50

Ehkä RC ei tosiaan ole niitä yrityshaluisimpia ravureita, mutta vastaavasti sitkeämpi kuin moni muu. Sen todistaa esimerkiksi hevosen kyky sijoittua rahasijoille erinomaisella prosentilla. Kaltaisesi peluri ei tietenkään tällaista näkökulmaa osaa arvostaa.

RC on muuten reilun tonnin päässä tämän kauden eniten tienanneiden lämminveristen top-50 -listaa. Ei ihan huonosti, jos ajattelee lämminveristen lukumäärää, jotka kilpailevat vuosittain.

Muutenkin tällaisten tunnusmerkkien asettaminen johonkin tiettyihin rajoihin on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Jokaisella on omat mielipiteensä sille, mikä on hyvä hevonen tai mikä on huono hevonen. Jos RC ei ole sinun mielestäsi hyvä hevonen, niin sitten se ei ole. Minun mielestäni se on. Huippuhevoset ovat sitten vähän eri asia.

Rautalankaa lienee tämän asian tiimoilta turha vääntää sen enempää.

P.S. Nukuin sen verran pitkään ja hyvin, että ei tässä päiväunia tarvitse ;)

Kirjoittanut

Jep!

Verde vei sanat suustani, täysin samaa mieltä asioista.

Kirjoittanut

Prosentit laskettuna tarkasti

Corazonilla kaikista starteista:

- voittoprosentti 15,5 (9/58)
- kaksariprosentti 31,0 (18/58)
- sijaprosentti 48,3 (28/58)

Pelurina olen suorastaan suurpeluri, tämän viikon pelivaihto lienee kaikkiin pelimuotoihin Suomessa noin 35 euroa, mutta mielenkiinto onkin seurata raveja ja niiden yllä vellovia keskusteluja ja myös niiden sisältöjä.

Kirjoittanut

Mun rajat

hyvän hevosen rajat

voittoprosentti vähintään 15
kaksariprosentti vähintään 30

Kirjoittanut

ahaa

No hyvä että korjasit.

Joka tapauksessa RC:n ura on edelleen nousujohteinen. Ori kilpailee tällä hetkellä parasta kautta vaikka sarjat kovenevat sitä mukaa, mitä enemmän rahasijoja tulee plakkariin.

Onnea vaan tuleviinkin koitoksiin !

Kirjoittanut

P.S.

P.S. Nyt ymmärrän, miksei 35 euron viikkopeleillä Ranch Corazon mahdu pelikupongeille. Eipä tuolla hinnalla ihan joka ravien joka lähtöön pysty pelaamaan muutenkaan ;)

(Ai niin, sähän pelaat vain Vermoon ja vain V5-lähtöjen kaksareita tai jokin muu hupaisa selitys...) :D

Kirjoittanut

Raviradoilla

ollut paikanpäällä seuraamassa raveja: Vermo, Tampere, Lahti, Kouvola, Forssa, Riihimäki ja Loviisa.
Ravituttujani paikanpäällä raveja seuraamassa
- perjantaina Suonenjoella, Kaustisilla
- lauantaina Hankasalmella ja Kaustisilla
- tänään Kemijärvellä ja Forssassa

Ei se pelaaminen perustu vain Vermon hevosiin, näkemystä löytyy hieman laajemmin. Siksi voi aina kyseenalaistaa yksittäisten lähtöjen hyviin suorituksiin.
Sen toki myönnän, että rahaa Corazonilla on hyvin (ja varmaan omistajat tyytyväisiä), mutta kuten itsekin myönnät, taistelutahdottomuutta hevosella on, mutta jaksoa tulla mukana myös löytyy. Tällä ominaisuudella rahaa enimmäkseen kerännyt.

Kirjoittanut

melko hyvä

On tämä hepo melkonen peli. Aina kun raveihin ilmoittaa omistajien tilille rahaa kilahtaa.

Kirjoittanut

Niin kilahtaa

Rahaa/startti-tahdilla tulee, hevonen hevoselta V75-3:

1. N:o 11, 1818 euroa
2. N:o 2, 979
3. N:o 12, 934
4. N:o 8, 849
5. N:o 6, 806 (poissa)
6. N:o 10, 762
7. N:o 9, 749
8. N:o 1, 706
9. N:o 4, 651
10. N:o 3 (Cora), 522
11. N:o 5, 417
12. N:o 7, 323

Kirjoittanut

jälleen totoon

Taas hieno esitys. Viimeinen puristus jäi tosin puuttumaan, mutta pronssidivisioonassa kakkossija on oikein mainio suoritus.

On tämä vaan olemassaan hyvä hevonen ;)

Kirjoittanut

Mentiinkö

979/st vei 3000. Nyt 1033 euroa/st.
522/st vei 1500. Nyt 539 euroa/st.

Kirjoittanut

Hyvä oli

Ruuna ei vaan yksinkertaisesti halunnut voittaa, vaikka kaikki mahdollisuudet siihen olivat. Hyvä rahan kerääjä ja muutenkin hyvä hevonen, ei vaan voittajatyyppiä. Aina pikkasen antaa periksi lopussa.