Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

on hyvä kun viisaat mollaa forssia..

juuri sen tähden valittin bwt blueskyn forssan nelkun varmaksi..mun mielestä on ihan hyvä että porukat suttaa rahansa johonkin teivaisiin ym. ..ne on liki aina sen tähden ylipelattuja..ja rahaa saa enemmän muilla..mulla ei ole tunnetta pelissä..tuskin järkeäkään..mutta kolikko on ihan mukava omassa taskussa ehtoon jälkeen

Vastaukset

Kirjoittanut

mitenkä

maailman hitain lähtiä bwt bluesky voi maistua ykkösradalta prosenteilla 14%?saako muutaman perustelun?

Kirjoittanut

ei jei!

Forssilta taas järjetön ajo. Nurminen jos olisi saanut hepan kääntymään niin loppumatka kolmatta. Forss lähtee monesti hakemaan kuolemaa väliviidelläsadalla, silloin joku lähtee usein eteen ja Forss pakittelee takaisin hännille tai on loppumatkan kolmannella ilman vetoapua. Nuo Forssin paikat on sellaisia välikirejä, ei ekan takasuoran kp-hakuja eikä sitten loppukirien alkujakaan.

Kirjoittanut

typerää sanoa mutta startti meni just niin..

kuin laskin..että utala kierrättää keulaan..ja forss ei jää säkkiin..vaan ajaa dödsistä..ja näillä rossilla maistui..ja sitten helppo voitto..kuten vermon vitosessakin viikolla dödsistä..tässä helpompi

Kirjoittanut

sinäkin

varmaan ennakoit että nurminen ajaa toista päin ja laukkaa eikä tarvita peleissä.

Kirjoittanut

pääkoppa

Mouhijärvi pelaa ihan viisaasti. Jollainhan se nousu on tehtävä,Forssi on siihen oiva apuväline.

Kirjoittanut

huh huh

ei kai näitä lähtöjä nyt pelkästään kuskin perusteella pelata?

Kirjoittanut

heh

Onneksi Forssilta löytyy näitä Ahatovan ideoimia heikkouksia tällainen määrä. Saattaisi olla perin tylsää, jos Forss olisi liki täydellinen ja johtaisi ajajaliigaa ylivoimaisesti. Ja sitten niitä virheitä vasta kytättäisiinkin.

Ahatovan ideoimiin heikkouksiin nähden saa yllättävän paljon ajotehtäviä ja tulostakin tulee koko ajan enemmän rutiinin kehittyessä. Ehkä he ovat sitten väärässä, jotka antavat hevoset Forssille ajettavaksi ja Ahatova oikeassa.

Kirjoittanut

jutila

Kyllä sille jonkun hitaan pollen voi 5%lla antaa. Muuten en suosittele.

Kirjoittanut

ahatova=pahatova

On toi ahatova nyt ottanut elämäntehtäväkseen Forssin mollaamisen. MF on ajanut hevosiamme monet monituiset kerrat (ja erittäin tyydyttävällä menestyksellä), ja aina prikulleen ohjeiden mukaan ellei juoksunkulussa ole jotain ihan odottamatonta tapahtunut.

Kyllähän se on vähän niinkin, että nousevalle kuskille moni haluaa hevosensa ilmoittaa. Sitten siihen omaan hepoon aletaan uskoa vähän liikaakin, ihan niin kuin volkkarista tulisi ferrari jos sitä ajaa Räikkönen. Ajo-ohjeet annetaan hurjassa hurmoksessa ja kauheilla odotuksilla, ja sitten kun homma ei toimi niin vikahan on aina kuskissa, ei koskaan hevosessa.

Kirjoittanut

faktaa on ainoastaan tämä

Ahatova on yhtä ikinegatiivinen kuin peliensä tuottavuus. Siitähän se heijastuu.

Kirjoittanut

jutila

Niin. Nythän Forss ei enää ajajaliigaa johda, eikä johda enää kertaakaan tämän vuoden puolella. Eniten on kuitenkin vielä startteja...

Kirjoittanut

tyytyväinen

Forss on ajanut myös meidän hevosia ja aina, jos on vaikeampi ajettava, niin herra on kaikkea muuta kuin ylistysten arvoinen. Hyvällä on helppo päästää pätee hyvin myös Forssiin. Vaikeampaa mies on tuomassa tallialueelle, tai ei saa sillä ajettua kuten valmentaja haluaa.

Kirjoittanut

Forss on huippukuski

Enempää kuutamolla ei enää voi olla, kuin Ahatova tässä asiassa on. On jauhanut tätä samaa levyä jo kauan. Ravipeleissä pärjäämistä näyttää rajoittavan muukin kuin palautusprosentti.

Kirjoittanut

verrattuna vuoteen -06 forss..

on kuskeista petrannut parhaiten..faktaa ei tunnetta..fakta tuo kolikot lompsaan

Kirjoittanut

Päähänpinttymät maksavat

Pelaamisessa ei saa olla mitään vapaata ajattelua ja oikeita ratkaisuja vaikeuttavia päähänpinttymiä. Ne voivat osoittautua kalliiksi. En koskaan pelaa sitä tai tätä tai se on aina tällainen tai tuollainen...

Päähänpinttymät ja erilaiset nyrkkisäännöt syntyvät määrätyissä tilanteissa. Niihin ei saa jäädä. Koska muuten seuraa asioita rajoittunein katsein. Näkee korostetusti niitä asioita, jotka vahvistavat "omaa teoriaa".

Kirjoittanut

niin

heh: Veikkaan kanssa että Teivainen vie vielä tällä kaudella pidemmän korren. Forssia yhtään väheksymättä. Hänellähän oli tavoite tänä vuonna nousta ajajaliigassa kolmen joukkoon.

Ja totta, ajotehtäviä on eniten. Ehkä sitten tämä Ahatova on vaan ihan h...tin viisas ja hevosomistajat h...tin tyhmiä.

Kirjoittanut

näin on

Päähänpinttymiä saa ja pitääkin tietenkin olla jos ne ovat oikeita omasta mielestä. Niiden ei kuitenkaan saa antaa häiritä pelaamista. Harva jättää jotakin kuskia pois dissauksen takia, mutta moni ottaa oman suosikkikuskin mukaan.. mitä tästä seuraa..no Ellille varmaan turha selittää. Kaiken a ja o on kuitenkin palautus%, se tekee meistä häviäviä pelaajia. Jos joku on voitollinen niin ei muuta kuin säpoon tietoja, mielellään ei kuitenkaan liitteitä ;) Mielellään kuulisi tällaisten huippu-ukkojen olemassaolosta. Ellillä periaatteessa hyviä perusjuttuja, mutta jotakin noista puuttuu ja pahasti. Oisko sitten se yo jäänyt käymättä ja tilalla ollut ak.

Kirjoittanut

rauhoittukaa arvon leidit

Mitäs nämä naiset Ahatova ja elli oikein säksättävät toisilleen ?

Kirjoittanut

Ahatova

Palautus% on tärkeä kuten totesit. Vielä tärkeämpi (lähtökohta) näissä peleissä on oman pelihistorian (tavan) täsmällinen tunteminen. Paljonko M/T ? Mihin ? Kaikenlainen analysointi !

Keskivertopelaaja nostaa omaa palautusprosenttia harppauksen parin seurantavuoden jälkeen tosin vain oikeilla johtopäätöksillä.

Sitten alkaa se osuus jolla tavoitellaan sitä voitollista pelaamista. Se onkin se vaikea juttu jossa vain harvat onnistuu. Se vasta mielenkiintoista onkin.

Kirjoittanut

TT

Kyllähän analysointi aina kannattaa, mutta suht turhaa on liikaa pohtia tällaista ryöstöpoolia. 150000e v4 vaihdosta pelaajille palautuu takaisin vain 94500e. Ennemmin pelaa Betfairille 0.5% komissiolla vaikka jalkapallon maalien määrää, silloin voi olla varma ettei huonoa vetoa tee millään. Kysyn kuitenkin oletko voitollinen pelaaja, tuskin sillä olisit jo järkipelaajana kohdistanut pelisi ihan muualle.

Kirjoittanut

Aha

Voitollinen peli onnistuu. Täytyy tuntea keskivertopelaajan käyttäyttyminen. Vihjepuljut ja vihjelehdet vie. Joukkopsygologiaa siis.

Se fintoton huono palautus ei taatusti jakaudu tasaisesti kaikille.

Kirjoittanut

Hiukkan

Voi näitä finninaamojen itkuja. Alkaa olla liian tyypillistä tälle portaalille.

Kirjoittanut

eikö tänäänkin nähty

hyvällä on "helppo" päästellä

Kirjoittanut

Eri mieltä

Olen Ahatovan kanssa eri mieltä tuosta toisen puolikkaan "spurtista". Siihen liittyy totaalisen epäonnistumisen riski (=kolmatta koko loppumatka), mutta onnistuessaan se tarjoaa menestymismahdollisuuden, mitä hännillä köröttelemällä ei tule.

Yleensäkin on mielestäni ristiriitaista, että aktiivinen kuski joutuu altistamaan itsensä paljon suuremmalle kritiikille kuin joku velierkkimäinen parijonossa nukkuja. Passiivinen kuski saa anteeksi - "vauhdinjaon uhri" - vaikka olisi todellisuudessa voinut asialle itsekin tehdä jotakin. Aktiivinen kuski joutuu ottamaan riskejä, jotka joskus onnistuvat ja joskus ei, mutta raveissa on parempi ottaa kolme totosijaa ja kolme hutia kuin kuusi kertaa viimeiset rahat.

Eihän aktiivinen ajokaan toki joka hevoselle ja kaikkiin lähtöihin sovi.

Kirjoittanut

PJK

Muistuu vaan mieleen epäonnistumiset Frankie Faylla ja Thunder Harborilla, monesti kun sieltä parijonosta joku nousee eteen tuossa vaiheessa. jollei nousisi niin taktiikkahan olisi täydellinen, kun hitaimmassa vauhdisssa etenee kuolemaan.

Kirjoittanut

Hallittua riskinottoa

Frankie Faylla on Teivainen(kin?) kerran jäänyt roikkumaan kolmannelle. Silti tuo riski kannattaa mielestäni aina ottaa, jos omalle hevoselle vapaa rata&dötsi käy ja menestymiseen ei ole muuten mitään saumoja vauhdinjaosta johtuen.

Tasainen vauhdinjako on asian juju. Tuo dötsin hakukaan ei saa olla mikään hapottava täysivauhtinen spurtti.

Kirjoittanut

yksi tolppa vastaa palkinnoissa..

(ellei ole suurkilpailu joissa suhde on vielä enemmän voittajalle)..kahta kakkosta..ja enempi kun kolmea kolmosta..ja onhan se niinkin että vahva ja hyväpäinen hevonen ei välttämättä ole pätkällä nopein..elikkä ei tartte eturivistä tyhjätä keulapaikan hakuun..ja takarivistä on tietysti vauhdinjaon armoilla ellei ajoissa aja eteenpäin..mutta enemmän kuin nämä pointit pelikielellä sanottuna ajetaan voitosta..aivan sama minun seiskavitoseen onko hyvä toinen vai saiko edes rahaa..kuiteski vaan kuusi oikein jollei yleensä saa mitään..vielä vähemmän veevitosessa tai -nelosessa..tämmöttet ynnä monet muut seikat..kuten vastustajien tunteminen..lähdön psyykkaaminen..tekevät forssista voittajakuskin..jollainen on teivainenkin..jota pelataan kun on sauma..mutta muut pelaavat liiaksikin..ns. teivainenlisä..toki forssillakin alkaa esiintyyn tätä ylipelaamista kuten viime seiskavitosessa eekker..muutamasta talven voitosta saatuaan rahaa oli takamatkalta erittäin epäedullinen pelikohde..vain yksi monesta..eikä ainakaan varmaehdokas

Kirjoittanut

PJK

Totta että noin kannattaa ajaa, jos toiset eivät torpedoisi tuota tyyliä. Kivahan se on säilyttää oma vauhti ja ajaa samalla parijonon ohi kuolemaan, mutta kuten on nähty rohkenen väittää tuon taktiikan epäonnistuvan useammin kuin onnistuvan. Toiset nostelee eteen tuolla väliviissatasella melkeinpä aina ja silloin on peli käytännössä menetetty, näin olisi eilenkin käynyt ilman Nurmisen törmäilyjä. Mielestäni noin ei siis käytännössä kannata ajaa, vaikka ehdottomasti hyvä taktiikka olisikin ilman muita kuskeja :)

Kirjoittanut

Mika Forss is best !

Kirjoittanut

Esimerkkisuoritus

Jatkan vielä tuota viimeviikkoista keskustelua.

Nyt Teivon 7. lähdössä Forss käytti sitä toista taktiikkaa eli ei ottanut riskiä, vaan yritti ns. normaalia tuhannen metrin kiriä hänniltä, jolloin ei etukäteen koskaan tiedä, että minkälaisia vetoapuja (tai "vetoapuja") parijonosta eteen nousee. Laukka tietenkin jätti näyttämättä lopputuloksen, mutta uskallan väittää, että ilman laukkaakaan ei olisi ollut totossa.

Eli pysyn viimeviikkoisessa kannassani, että ellei hevonen satu olemaan peesiriippuvainen, kannattaa yrittää edetä toisella puolikkaalla, vaikka siihen liittyykin katastrofin riski. Onnistuessaan se tuo kärkipään menestystä, mitä hänniltä ei tule koskaan niissä lähdöissä, joissa normaalia kiihdytystä seuraa rauhallinen 2. puolikas.

Tämä sääntö pätee erityisesti 2km lähdöissä, joissa niin usein on standardi vauhdinjakorakenne.