Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Vilkmanille kehut!

Ajoi viimeisen kaarteen BB:lla oikein ja käänsi toiselle ennen Venäläistä, vaikka Kallella tuntui olevan vähän sanomista asiasta. Kyllä tästä hyvä tulee..

Vastaukset

Kirjoittanut

hienoa ajo

Olen ehdottomasti samaa mieltä.

Kirjoittanut

Kyllähän

sitä taas täällä jo "ammattilaiset" ehti eilen haukkua.

Kirjoittanut

Vikman

oli kolmannella 200 jäljellä painoi Venäläisen takaisin sisälle, oli hieno ajo.

Kirjoittanut

Hyvällä hevosella

on hyvä päästellä. Varsinkin, jos ei tarvitse osallistua lähötkiihdytykseen.

Kirjoittanut

Vilkman muutenkin kehittynyt huimasti

Ei ole pitkä aika kun jätin hänen ajamansa hevoset hyvin herkästi pelaamatta, usein se oli järkiliike.
Nyt tuntuu että "pojan" ajosilma on ihan parhaitten tasolla.
Kyllä noilla hyvilläkin, mitä hän nykyään ajaa, onnistuisi moni puusilmä paljon huonommin menestymään.
Hienoa "silmää" on ollut Tom Eriksonillakin kun luotti tähän "poikaan".
Onnea myös jatkoon.

Kirjoittanut

tosiaan

Ihan on eri kaliiperia kun Erikssonin edellinen kokelas....

Kirjoittanut

ihan sama kuka ajaa

kyllä ne hevoset ratkaisee ei ajurit hyvällä ja hyvin treenatuilla on helppo tehdä erilaisia ratkaisuja kyllä eriksonin ja sellin hevosilla pärjää varmasti kuka tahansa.

Kirjoittanut

jaa

Ai peedro on ihan sitä mieltä? Sinähän se sitten oletkin se, joka rahoitat minun totovoittoni. Kiitos!

Kirjoittanut

et niin

katsotaan kun saa ajettavaksi tavallisen hevosen joka pysää 300m ennen maalia vaikka kuinka sisärataa ajais tuskinpa tämäkään \"taikasormi\"sillä mitään hienoa suoritusta tekee .

Kirjoittanut

ajot

Mun mielestä nimenomaan huonolla hevosella on helppo ajaa. Ajaa vain sisärataa ja yrittää pysyä mukana. Huippumiehistä eniten virheitä huonoilla hevosilla tekee mielestäni Teivainen, joka yrittää monenlaisella raadolla kierroksen kiriä vaikka kivet on kupissa 700 m ennen maalia.

Ylivoimaisella hevosella on myös helppo ajaa kun ei tarvitse muuta kuin väistellä muita ja ajaa eteenpäin.

Hyvällä hevosella (joka ei kuitenkaan ole ylikylä) sen sijaan on kaikista eniten vaihtoehtoja ajotaktiikalle ja ratkaisujen ajankohdalle. Tämä tekee ajamisesta vaikeaa ja menestyspaineet vielä lisäävät vaikeusastetta. Hyvät ajosuoritukset vain näyttävät usein itsestäänselvyyksiltä ja helpoilta, mutta niinhän se on kaikessa muussakin.