Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Ohjastajien ominaisuuksista

Jokaisella ohjastajalla on kai joku ominaispiirre, mistä ohjastaja tunnetaan.

Teivaisen Antilla se on lähtönopeus, Korven Pekalla se on ajoittainen kuumuus, Holopaisella se on rauhallisuus.

Saarelan Jarmolla se on se, että mies ajoittaa aina pitkillä matkoilla kiriin lähdön 150m - 200m liian myöhään ja tulee hevosillaan lentämällä omaa vauhtiaan, mutta ei voi millään ehtiä kun on lähtenyt liian myöhään kiriin.

Olen hakannut miehen muutama ideaa pää märkänä. Aina ne tulee hyvin loppua, mutta kun kuski ei tajua ajoissa hakea kiritilaa, niin tulos on kuskille ja hevosen omistajalle tyydyttävä viimeisten rahojen vuoksi, mutta petsarille nothing. Onhan se mukavaa ajella siellä sisällä ja antaa hevosille mukavia reissuja jne., mutta kun säännöissä sanotaan että voitosta pitäisi ajaa....

Vastaukset

Kirjoittanut

Eikös ne pyrkimykset lievennetty

jo viime vuosituhannen puolella parhaaseen mahdolliseen sijoitukseen. Ottakaa tämä jatkossa huomioon petseissänne.

Kirjoittanut

OK....

Laitetaan listan perään, nämäkin pitää huomioida...(varmasti unohtuu puolet)

Lähtörata
Hevosen lähtönopeus
Kuljettaja
Radan kunto
Radan profiili
Hevosen kunto
Hevosen matkustamisesta aiheuvat epävarmuustekijät
Kuljettajan kunto
Hevosen voitontahto
Kuljettajan voitontahto siis uutena
Sairaudet
Vaivat
Lusta
Kengitys
Sarjamääritykset
Taulun kunto
Kunto tauluun nähden
Pelikertoimet
Juoksunkulku
Hevosen suku
Omistajien vaatimukset joksun kulun suhteen
Ennätykset

tästä puuttuu varmaan vielä puolet(joku voi täydentää), mutta nämä siis tulee huomoida ainakin pelatessa, ja kaiken lisäksi kaikkien lähdön ja ravien hevosten kohdalta. On siinä hommaa....

Ei tämä totopelaaminen ainakaan helpointa hommaa ole, se nyt on sanomattakin selvää.

Kirjoittanut

Juoksunkulku:alaotsikko

Juoksunkulun alaotsikoksi: Muut valjakot; maasta ja lähetystavasta riippuen parikinkymmentä muuta valjakkoa omine erityispiirteineen.