Palaa keskusteluryhmään

Kirjoittanut

Oulun uusi rata on susi.

Katselin lähdöt suurella mielenkiinnolla. Ensimmäisissä lähdöissä näytti siltä, että keulapaikalta voidaan jopa voittaa, mutta rata muuttui nopeasti pelaamattomaan kuntoon.

Keulasta voittivat Pyrypolun Mig, Verona Laukko, E.L Mikko ja Air Toy.

Keulassa juosseista tappion kokivat mm. Saran Salama, Arctic Jetset, Sorti, Aslak...

Rataprofiilin muutos on aiheuttanut nähdäkseni sen, että kiihdytykset ovat usein epätasaisia, viimeinen takasuora juostaan liian kovaa, sisärata on muita pehmeämpi ja maalisuoralla sisäradan hevoset konttaavat maaliin.

Loppupäätelmänä: Oulun ravit kannattaa jättää pelaamatta. "Liian teivomaista"

Vastaukset

Kirjoittanut

Analyysiisi

Ihan vain sen verran huomioisin, että kun Saran Salamasta olin saanut huonosta lämmityksestä vihjeen niin ainoankaan noista listaamistasi keulasta tappion kokeneista ei mielestäni pitänytkään voittaa (edes keulasta). Mutta eipä siinä, voihan se olla susikin kuten analysoit...

Kirjoittanut

Talven jälkeen

ulkoratojen kallistukset ovat painuneet 2-3cm.Miettikääpä kitisijät mistä tämä johtuu??....

Kirjoittanut

mursu

Mursu on varmaan Kuusamosta,kun on noin ulkona raviurheilusta.Ja tulee tänne näyttämään tyhmyytensä.

Kirjoittanut

Kyllä Oulussa osataan

Joku kehtas moittia oulun ravirataa huonoksi.Millä perusteella.Ei ainakaan Mursun perusteet ole todenperäisiä,aivan humpuukia.Todellisuudessa rata on huippu Luokkaa.Näkeehän sen tuloksista.

Kirjoittanut

kyllä

tämä MURSU on kitisijä joka ei osaa pelata oikeita hevosia,oulun rata on huippu luokkaa rata rempan jälkeen,antaa mursun voihkia vaan itsesäälissään.

Kirjoittanut

Vika kaarre

Heveset oikovat vika kurvissa. Hyvä esimerkki kun Teivainen vei 9. lähdössä Game Leaderin radan kaarteessa, mutta antoi sen takaisin loppusuiralla.
Jopa E L Mikko selvässä johdossakin poistui sisäkentän puolelle, saman teki lähes jokainen sisäradan hevonen.
Turotuulen ja Huiman Pysteen kolaroinnin alunperäinen syy taita löytyä tästä samasta kaarreongelmasta.

Kirjoittanut

MURSU yrittää leikkiä Korvenojaa

ja lässyttää jotain kun pelit kusi (Tuomas lässyttää kun peli ei vedä). Huippurata ja hieno kasvojen kohotus Oululta edellisesn perunapeltoon nähden.

Kirjoittanut

Lässyn, lässyn

Ja hih lässyttää ihan muuten vaan...

Kirjoittanut

kaarteet

By the way, noista kaarteista, kuinkahan sitten kun tulee talvikelit.. Mitenkä tällainen rataprofiili toimii jäisenä?
Mallia on otettu Solvallasta jossa on ympäri vuoden kesäkeli, ei tällaisia talviolosuhteita kuin Oulussa..

Kirjoittanut

oulun rata kaukana sudesta

Kävin pari vuotta sitten Oulussa raveissa,kylläpä oli mahtava muutos tapahtunut viime kerrasta -parempaan päin. Varikkoalue erittäin tilava katoksia runsaasti ehken äänentoistoa pitäisi vähän tarkistella ja valaistus kuuleman mukaan paikoin heikohko. ratasta tulee suomen huippurata -ottakaa toiset mallia oulusta.HYVÄ PAAVO olet saanut aikaan paljon positiivista kehitystä kainuulaisenkin näkökulmasta.kiitos.

Kirjoittanut

Tulokset puhuvat puolestaan


Oulun rata olisi ihan hyvä pelata, JOS kaarteissa ulkoradoilta ei valuisi pehmeää hiekkaa sisäradalle. Tämä tekee sisäradasta hitaamman.

Katsokaapa vaikka http://www.hippos.fi/hippos/tulokset/oulu.php

Huomattava muutos ennen ja jälkeen rataremontin.

Ja sitten voitte miettiä, miltä juoksupaikoilta ne voittajat yleensä tulevat....

Kirjoittanut

heheh, melkosia väitteitä. Kiva väittää vastaan

Kun ei ymmärrä asioista mitään. Vasta-argumentit olivat varsin loistavia tyyliin : et osaa pelata, ei se noin mene jne mutustelua :D

Periaatteessa muutokset ovat hyviä, valmentajien kannalta varsinkin, mutta pelattavissa tuo rata ei ole millään kriteereillä ajateltuna ainakaan vielä. Sisärata murenee ja on eriarvoinen + kuskit ajavat liian pitkään lopussa täyttä, jolloin lopputulemat ovat vähintään ennalta-arvaamattomia.

Kirjoittanut

on pelikunnossa

Siinähän voi pelata vaikka tennistä.on se niin hyvä.Minä ainakin pelaan suomessa voittajaksi oulunrataa,tuntuu kerroinkin nousevan.Kaksariin vois laittaa toiselle riville mikkelin.Talvella tämä profiili on tosi hyvä,ei luista sivu suunnassa kaarteissa.Ja sisä rata on "yhtä kova "kuin muutkin radat.